DOLAR 32,5920 0.35%
EURO 34,7589 -0.03%
ALTIN 2.497,290,54
BITCOIN %
İstanbul
12°

HAFİF YAĞMUR

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
Beyninizin şeker isteğini alt etmenin 10 yolu
16 okunma

Beyninizin şeker isteğini alt etmenin 10 yolu

ABONE OL
21 Ocak 2024 00:03
Beyninizin şeker isteğini alt etmenin 10 yolu
0

BEĞENDİM

ABONE OL

90 SANİYELİK DİKKAT DAĞITMA HEDEFİ

Belirli bir şekerli atıştırmalık hakkında düşünmeyi bırakamıyorsanız veya şeker ihtiyacınızı karşılayana kadar işinize konsantre olamıyorsanız sadece 60 ila 90 saniye dikkat dağılması fark yaratabilir.

Kısa bir yürüyüşe çıkmak, bir arkadaşımızı çağırmak, hareketli müzik dinlemek, baştan çıkarıcı tatlılara bakmamıza “mola veren” hemen hemen her türlü aktivite, arzunun yoğunluğunu azaltmaya yardımcı olabilir.

TARÇINLI SAKIZ ÇİĞNEYİN

Savaşmaya çalıştığınız bir tatlı krizi ortaya çıktığında, tarçın aromalı sakız çiğnemeyi deneyin.

Tarçınlı sakız farklı tadı nedeniyle özellikle etkili bir çözüm olabilir. Tatlı isteğini yönetmek için başka tatlar da kullanılabilir. Tarçınlı veya nane gibi tatlarla birleştirilmiş sakız çeşitleri iyi sonuç verebilir.

Önemli olan, çiğnediğiniz sakızdan aldığınız lezzetin keyifli olması ve duyusal bir dikkat dağıtıcı olması.

Bu sayede gerçek şeker alımı olmadan şeker isteği tatmin edilebilir.

VİŞNE SUYU İÇİN

Ön çalışmalar vişnelerdeki bileşiklerin antioksidan özelliklerini vurguluyor.

Ayrıca vişne suyunun organik asitlerden kaynaklanan ekşiliği, tatlılığa duyarlı tat reseptörlerini uyarabilir.

Vişne suyunun daha sağlıklı uyku uyumaya yardımcı olduğu söyleniyor. Bir çalışma, içki içmeyen sekiz yetişkinde vişne suyu tüketmenin uykusuzluk şiddetini azalttığı bulundu.

ŞEKER YERİNE BAHARAT KULLANIN

Yemek tariflerinde şekeri baharatla değiştirmek, şeker tüketiminizi azaltabilir ve “tatlıya olan düşkünlüğünüzü” gidererek iştahınızı tatmin edebilir.

Yenibahar, zencefil, kakule, hindistan cevizi ve tarçın gibi baharatlar kullanmak fazla şeker almadan güçlü ve tatlı bir şeye olan ihtiyacınızı karşılayabilir.

Yoğurda tarçın ekleyebilir, zencefil çayı içebilir veya öğle yemeğinde tavuğunuzu yenibaharla tatlandırabilirsiniz.

TATLI TÜKETİMİNİZİ PLANLAYIN

Tatlı tüketiminiz arasında boşluklar bırakmak, kilonuzu etkilemeden tatlı isteğinizi gidermenizi sağlayabilir.

Yalnızca özel hafta sonlarında tatlı veya çikolata tüketmek veya bir kadeh şarap içmek, haftanın geri kalanında motivasyonu sürdürmeye yardımcı olur.

“EĞER – O HALDE” YAKLAŞIMINI DENEYİN

Öğle yemeğinden sonra canınız tatlı bir şey isterse,  fıstık ezmeli bir elma yiyebilirsiniz.

Tatlıların yerini alternatifleriyle doldurmak ve yedikten sonra oluşacak neden sonuç bağlamını düşünmek faydalı olabilir.

Bu fikre adapte olmak kurabiye kavanozuna ulaşma fikrinde kısa devre oluşmasına yardımcı olur.

Aniden aşırıya kaçmak yerine, günlük kalori hedefiniz dahilinde tatlı tüketiminizi önceden planlanmış yemeklerle eşleştirmeyi deneyin.

Bir planın aklınızda bulunması, ani krizlerin olasılığını azaltabilir.

KENDİNİZİ ÖDÜLLENDİRİN

Hiç kendinize neden şeker arzuladığınızı sordunuz mu? Çoğu zaman canınızın şeker istemesinin nedeni mideniz değil, beyninizdir.

Aşermeler, açlık gibi fizyolojik değil, psikolojiktir. Bu hissin yerine geçecek masaj, manikür veya uzun sıcak bir banyo, egzersiz, bir podcast dinlemek veya en sevdiğiniz filmi izlemek şeklinde kişisel bakım aktiviteleriyle kendinizi ödüllendirebilirsiniz.

Çalışmalar egzersizin iştahınızı azaltmada yardımcı olabileceğini gösteriyor. Bu nedenle ister yoga ister boks olsun, bir spor dersine katıldığınızda birçoğunuz canı daha az aıştırmalık tüketmek isteyecek.

BOL BOL SU TÜKETİN

İştahınızın susuzluğun bir işareti olabileceğini duymuş olabilirsiniz.

Beynimizin açlık ve susuzluk sinyalleri benzer olabilir ve bu da kafa karışıklığına yol açabilir.

Beyindeki hipotalamus hem susuzluk hem de açlık sinyallerini düzenliyor ve bu sinyaller bazen birbirine karışabiliyor ve yanlış yorumlanabiliyor.

Susuz kaldığınızda, depolanan enerjiyi verimli bir şekilde işlemezsiniz. Bu nedenle hızlı enerji artışı için şeker tüketmek yerine su içmek, depolanmış enerjinin kullanılmasına yardımcı olabilir.

Günde en az altı ila sekiz bardak su içtiğinizden emin olun.

DİŞ MACUNU NUMARASI

Sakız veya diş macununun taze nane aroması, çikolata veya bisküvi fikriyle pek uyum sağlamaz.

Taze nane tadı ve hissi, tatlar birbiriyle çatıştığı için şekerli tatlıları tüketme isteğinizi azaltır.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
deneme bonusudedektifdeneme bonusu veren sitelerfixbetfixbetantalya escortmatadorbethukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep escortantep escortizmir hazır betonhaberankara laptop alım satımistanbul evden eve nakliyat